Poster – Food Waste


Die Schüler*innen einer 6. Klasse sollen in einer Englischstunde im Rahmen der Schulpraktischen Übungen ein Poster zum Thema „Food Waste“ erstellen. Bei der Erklärung sind die Gymnasiastinnen und Gymnasiasten sehr unruhig.


Studentin:

Right. So and, ähm, the last thing we want to do today is, ähm, to create a poster. So, ähm, please create a poster in pairs, so with your neigbour. Maybe Yuna can come front, can come to the front again. And, ähm
[Die SuS werden unruhig.] 
You are supposed to collect advice or tips, ähm, on how to use food waste. So how can we actually, ähm, yeah, reduce that we throw away lots of food. So, ähm, you can create, like, tips for yourself or for your friends and for your family. And, ähm, therefore I have paper for you so …
[Durcheinander] [Die SuS werden sehr unruhig. Die Studentin ist kaum zu verstehen. Sie holt einen Block mit Postern heraus.]
So … each pair gets one, okay? So just come to the front and take one with your partner.
[Die SuS kommen nach vorn und holen sich ein Poster und gehen dann wieder zu ihren Plätzen. Die Studentin hängt Zettel an die Wände im Raum.]
Alright, please, be quiet again. Please listen to me. [Sie hält einen Finger an den Mund.] Shhh. [Die SuS werden etwas ruhiger.] So, I’ll put in the front and here in the back some advices, so if you need, like, inspiration and need some tips, then you can go there and have a look.
[Die SuS sind sehr unaufmerksam.] But you can also create your own ideas and your own advices. And you can also draw pictures on it to illustrate what you are going to say, okay. You have about ten minutes.

Autorschaft
Juliane Götz |
Erhebungskontext
Erhebungsmethode