New Vocabulary


Im Rahmen der Schulpraktischen Übungen im Fach Englisch gibt der Student den Schüler*innen einer 7. Sekundarschulklasse die Aufgabe, Vokabeln und Phrase in eine Tabelle einzuordnen.


Student:

[Er schreibt etwas an die Tafel.] And I want you to copy the following table in your folder as well. Just below … underneath the headline, please. [Die SuS übernehmen die Überschrift und die Tabelle in ihre Hefter.]

I’ve got some statements for you now. Are you ready so far? The table …
[Er schaut durch die Reihen.] Okay, I wait another minute for the table.
[Er stellt sich hinter den Lehrertisch und wartet.]

I’ve got thirteen statements for you now, thirteen sentences. And I want you to order them, to structure them either on the lefthand side or on the righthand side. [Er zeigt auf die zwei Seiten der Tabelle.] So what adults say, you put in here. [Er zeigt auf die linke Seite.] And what teenagers say, you put in that one. [Er zeigt auf die rechte Seite.] If you don’t understand the sentence, try to think when people could say that and put in the table. We’ll talk about the vocabulary later, but if you really don’t know, then maybe leave it empty. Okay?! I’ve got some statements for you.
[Er schaltet den OHP an und richtet die Folie aus. Dann schiebt er die Tafel wieder herunter. Er nimmt das Tafellineal in die Hand.]
There is one dot after each statement. [Er zeigt auf die einzelnen Sätze mit dem Lineal an der Wand.]
So this is one statement and this is one. This is one. And this is one. And try to structure into what adults might and what teenagers might say. Is the instruction clear for everybody? Raise your hand if you didn’t understand something. [Er zeigt auf eine Schülerin.]

Autorschaft
Juliane Götz |
Erhebungskontext
Erhebungsmethode