Essen und Trinken

Zu Beginn dieser Stunde im Rahmen der Schulpraktischen Übungen im Fach Englisch müssen die Schüler*innen einer sechsten Klasse, Vokabeln aus dem Bereich Essen und Trinken aus einem Rätsel entschlüsseln. Als Hilfestellung nutzt die Studentin reale Nahrungsmittel, welche sie den Schüler*innen zeigt.

[Die Studentin steht vor der Klasse, neben ihr befindet sich der Overhead-Projektor.]

Studentin:

Today we want to start our lesson with a quiz. It’s a quiz with jumbled letters. Mit Buchstaben, die durcheinander sind. So I show you the name of a thing and I show you the thing itself and then you guess the name … ihr erratet den Namen von dem Ding. Okay, let’s just start. [Sie schaltet den Overhead-Projektor an.] So here are the letters of our first thing. [Einige SuS melden sich.] Do you know this thing? Some already know it and I will help the others. [Sie holt einen Apfel unter dem Tisch hervor.] We are looking for the name of this thing. [Viele SuS melden sich.] Okay. Great. Eduard?

Eduard:

apple?

Student:

It’s an apple. That’s right. Okay. Here are the letters of the next thing. [Sie zeigt ein neues Wort auf dem OHP. Viele SuS melden sich.] Thomas.

Thomas:

banana?

Student:

It’s a banana. [Sie holt eine Banane unter dem Tisch hervor.] This one. Okay, very good. [Sie zeigt ein neues Wort auf dem OHP.] The next letters … they are a bit tricky. [Nur wenige SuS melden sich.] Okay … Mhm … Let me help you. We are looking for the name of this. [Sie holt einen Milchkarton unter dem Tisch hervor. Einige SuS mehr melden sich.] Paula, what is it?

Paula:

Milk?

Student:

Very good. Yes. Okay … [Sie zeigt ein neues Wort auf dem OHP.] Here are our next letters. [Nur wenige SuS melden sich. Sie holt eine Orange unter dem Tisch hervor.] Okay. We are looking for this word. Julius! [Sie zeigt auf Julius.]

Julius:

A orange?

Student:

Very good, yes! [Sie zeigt ein neues Wort auf dem OHP.] Okay … and then we have this word. It’s a bit more difficult but I think you can do it. We are looking for the name of this. [Sie holt eine Birne unter dem Tisch hervor.] What is it? Ähm … Jessica, what is it?

Jessica:

Pear?

Student:

Pear. [Sie zeigt ein neues Wort auf dem OHP.] Now we need this word. It’s also a bit tricky but let me help you … [Sie holt Käse unter dem Tisch hervor.] We are looking for this. [Einige SuS melden sich.] What is it? What’s the name?  [Sie zeigt auf Anton.] Armin!

Armin:

Cheese?

Very good. Yes, it is. And then we have one last one. [Sie zeigt ein neues Wort auf dem OHP.] It’s this one. [Ihr fällt ein Blatt herunter, welches die Lösung verborgen hat.] No! That’s too bad. [Sie hebt das Blatt auf.] But can you still see … say it? We are looking for it. [Sie holt eine Pflaume unter dem Tisch hervor. Einige SuS melden sich.] Okay. Henriette, what is it?

Juliane Götz |